Kaffe

2013-10-18 | 10:43:34 | Allmänt | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------

Jag började tänka på en sak nu när jag åt frukost. Det var inte länge sen jag började dricka kaffe, det konstigaste med det är inte att det kom så plötsligt att jag helt enkelt gick från att tycka att det smakar skit till att det är rätt gott om man har mjölk i. Det konstigaste var ändå mina föräldrars reaktioner på detta, särskilt pappas. Han blev asglad som om han blev stolt över mig och som att det var det största tecknet han hade fått på att jag började bli vuxen. Sen i somras när han fick veta det har han gjort extra mycket kaffe på morgonen och lämnat till mig och min syrra så att vi kan ta när vi går upp.Vilket är jätte snällt och det godaste kaffet enligt mig(förutom starbucks grejerna i skolan som typ består av 90% socker och 10% kaffe). Men det som är så konstigt är att han blev så himla glad, jag förstår inte riktigt varför, jag menar en sån här glad reaktion på något som jag berättat som har med att jag börjar blir vuxen att göra har jag nog inte fått förut. Jag menar kaffe är inte ens nyttigt så jag förstår inte varför det egentligen skulle vara en norm i vårat samhälle att det är bra tecken på att man är vuxen när man börjar dricka det. Det är som om man bevisar att man är vuxen när man börjar göra onyttiga grejer, jag menar mina föräldrar är positivt inställda till att jag dricker öl eller cider nu när jag har blivit 18. Men om jag hade gjort det innan jag var 18 och dom hade upptäckt det så hade dom väl inte vart så positiva? Så jag undrar bara, varför är det helt plötsligt helt accepterat att man börjar göra saker som är dåligt för ens hälsa när man fyllt 18 men om man skulle göra det när man typ var 18 minus en månad hade det inte alls vart okej att typ ta en öl? Jag menar visst att det i princip är olagligt innan man är 18 men, jag tror inte direkt att det blir mer ofarligt en månad senare. Jag menar, innebär att bli vuxen att man ska börja vara onyttig eftersom det nu är lagligt och även att man då ska börja ta mer ansvar fast man kanske har svårare att göra det för att man hellre skulle vilja gå ut? Jag menar jag förstår att ens föräldrar inte vill att man ska dricka hela tiden eller så men jag förstår egentligen inte varför det skulle vara mer eller mindre accepterat en månad innan man blir 18 eller en månad efter. Jag vill såklart inte att mina föräldrar inte ska tycka att det inte är okej nu när jag är 18 jag tycker det bara är så konstigt att normen är så himla tidsföranklad eller vad man ska säga, om jag skulle dricka med någon som fyller år några månader efter mig skulle dennes föräldrar inte tycka att det var okej även fast den snart är 18. Jag menar inte att föräldrar ska tycka att det är okej att man dricker innan man är vuxen, det konstiga är bara att det ingår som en stor del i att vara vuxen om ni förstår vad jag menar, inte för att jag har nåt emot det men jag hoppas ni förstår vad jag syftar på. Kommentera om ni har nån åsikt om detta, ha en bra dag ;-)
_______________________ Kommentarer _________________________________________________
▲ Lina

Jag håller med :)

Svar: Nice! :)
Hanna Norling

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://linalinaa.blogg.se                2013-10-18 ♡ 18:56:20
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------